Czy ubezpieczenia są przez branżę ubezpieczeniowe sprzedawane ceną? Odpowiadamy razem z Generali! :-
—————————————————
Zespół Ubezpieczeń Korporacyjnych Generali kolejny rok z rzędu organizuje serię wakacyjnych spotkań z brokerami. W luźnej, śniadaniowej atmosferze, w nieoczywistym miejscu, blisko sztuki – w Zamku Ujazdowskim – poruszane są bieżące tematy rynkowe, ubezpieczeniowe… i nie tylko.
Generali chce przy okazji przypomnieć pośrednikom, że wszyscy powinniśmy być #dumnizubezpieczeń. Bo są do tego powody! W końcu pośrednik we współpracy z ubezpieczycielem pomaga klientowi ograniczać ryzyko i jest wsparciem w trudnych chwilach.
—————————————————
Hubert Choszczyk, dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń Korporacyjnych Generali, oraz Katarzyna Krysiak, dyrektor Regionalnego Zespołu Ubezpieczeń Korporacyjnych w Warszawie, podkreślili, że tegoroczna sesja „Śniadań z Generali” przygotowana jest pod hasłem KORZYŚCI DLA UBEZPIECZAJĄCEGO z ubezpieczeń i ze współpracy z pośrednikiem.
Na sesję, która odbyła się w miniony czwartek, zaproszono trenera sprzedaży Patrycjusza Kowalskiego, który od lat związany jest z rynkiem ubezpieczeń – najpierw po stronie ubezpieczyciela, a potem agenta ubezpieczeniowego. Sprowokował on brokerów do dyskusji:
CZY UBEZPIECZENIA SĄ PRZEZ BRANŻĘ SPRZEDAWANE CENĄ?
Co by nie mówić, przez ostatnie 20 lat na rynku ubezpieczeniowym zmieniło się wiele: technologie, sposób współpracy ubezpieczyciela z pośrednikiem… Mamy nowe produkty i narzędzia, innych sprzedawców i zupełnie nowy typ klienta. Ale czy o produktach przestaliśmy mówić przez pryzmat ich ceny? Niekoniecznie…
Na rynku zmienił się również klient, który jest coraz bardziej świadomy. Świadomość ta nie oznacza jednak, że zaczął się znać na ubezpieczeniach. Klient coraz częściej rozumie, że potrzebuje ubezpieczeń, ale by wybrać odpowiednią ofertę, potrzebuje pośrednika – profesjonalisty od ubezpieczeń. I chce ufać, że dostanie od niego dobre produkty.
I to, jak pośrednicy będą sprzedawali ubezpieczenia, wpłynie na to, JAKICH BĘDĄ MIELI KLIENTÓW. Jasne, że jeszcze przez długi czas więcej będzie tych, którzy będą woleli zapłacić za ubezpieczenie mniej. Jednak cały czas będzie rosła grupa klientów, którzy będą wybierać droższe pakiety.
Jeśli pośrednik w pierwszej kolejności pokaże ubezpieczającemu cenę lub też sam zaakcentuje ten element oferty – klient automatycznie będzie spoglądał na ubezpieczenia z perspektywy kosztowej. Ale jeśli pośrednik pokaże wartość ubezpieczenia, wyjaśni zakres, wskaże różnice między poszczególnymi pakietami, podpowie, na co zwrócić uwagę – okaże się, że w ubezpieczeniach nie jest najważniejsza składka. Najważniejsza jest pewność, że w przypadku szkody klient nie zostanie sam.
UBEZPIECZEŃ NAPRAWDĘ NIE TRZEBA SPRZEDAWAĆ CENĄ!
Produkt sprzedaje się przecież MARKĄ, JAKOŚCIĄ I SPRZEDAWCĄ. Dlatego pamiętajcie, że Wy, sprzedawcy ubezpieczeń, pełnicie niesamowicie ważną funkcję. Macie do wypełnienia misję nie tylko zabezpieczenia życia i majątku swojego klienta, ale również edukacji z zakresu ubezpieczeń. Wyjaśniania, uświadamiania, budowania wizerunku branży. W myśl, że ubezpieczeniowiec nie robi klientowi nic złego, wstydliwego. Wręcz przeciwnie: ROBI DLA NIEGO WIELE DOBREGO.
Przez ostatnie lata nikt nie nauczył Polaków myślenia o ubezpieczeniach. Nie są one obecne w edukacji szkolnej. To branża ubezpieczeniowa – właśnie za pośrednictwem swoich sprzedawców – może i powinna to zrobić. Bo w zasadzie zrobi to najlepiej.
#dumnizubezpieczeń
Zobacz także: Polubić BI oraz 3 kroki do zadowolenia klienta korporacyjnego