Ubezpieczyciele chcą żyć ze swoimi klientami, podążać za ich stylem życia. I chcą aktywować ludzi do dbania o siebie. Do jak najdłuższego cieszenia się ZDROWIEM oraz – oczywiście – ŻYCIEM 💗
Oferta ubezpieczycieli ZACZYNA więc ODZWIERCIEDLAĆ STYL ŻYCIA, POTRZEB, MYŚLENIA klientów.
O swojej życiówkowej nowości – ubezpieczeniu „Twoje Życie” – poinformowała Aviva. Jak wyjaśnia prezes Adam Uszpolewicz:
„Polacy żyją inaczej niż 10, a nawet 5 lat temu. Temat zdrowia ma coraz większe znaczenie – chcemy żyć długo, w dobrej formie. Zdrowe odżywianie, aktywność fizyczna i profilaktyka to nowy styl życia, który wpływa też na sposób myślenia o ubezpieczeniach. Wspieramy te pozytywne trendy, wprowadzając m.in. program „Dbam o zdrowie” oraz umowę „Dla Aktywnych”.”
Dlatego poza ochroną życia, poważnych zachorowań czy niezdolności do pracy, Aviva stawia na te dwa programy – DBAM O ZDROWIE oraz DLA AKTYWNYCH.
Pierwszy to o zachęta i pomoc w zakresie profilaktyki. Ubezpieczony może skorzystać z pakietu bezpłatnych badań kontrolnych w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy i nie potrzebuje do tego skierowania od lekarza. Natomiast każdy dorosły objęty ochroną otrzymuje:
🔸 20% zniżki na pakiet badań genetycznych, by ocenić ryzyko zachorowania na nowotwory dziedziczne,
🔸 10% zniżki na pakiet badań specjalistycznych.
Z kolei program DLA AKTYWNYCH to rozszerzenie zakresu ochrony kilku umów wypadkowych o skutki uprawiania sportów wyczynowych oraz innych aktywności sportowych.
Trudno uniknąć skojarzenia: propozycja Avivy jest podobna do nowości PZU, które wdraża jeszcze bardziej rozwinięty program #10latdłużej.
O co w nim chodzi?
Otóż PZU chce ofiarować Polakom 10 lat więcej życia. Obietnicę tę ubezpieczyciel złożył zresztą przed samym prezydentem… 😉
Jak wówczas wyjaśniał prezes PZU Paweł Surówka: PZU wciąż, dzień w dzień, będzie walczyło o bezpieczeństwo i zdrowie Polaków. Ubezpieczycielowi zależy, by jego praca miała sens i wielką wartość, stąd pomysł na „podarowanie klientom największego daru – życia”. Już nie tylko poprzez edukację i prewencję, ale także zachęcanie do prowadzenia zdrowego, aktywnego trybu życia. PZU będzie mobilizowało Polaków i rzucało im wyzwania, by dbali o siebie.
Część „testerów” już otrzymała roczne karty na siłownię, vouchery na pełne badania medyczne oraz PZU Go. Bo dzięki codziennym aktywnościom, dzięki profilaktyce i ostrożności można swoje życie wydłużyć o – a jakże – 10 lat!
Ogółem pomysły ubezpieczycieli z pewnością trzeba ocenić pozytywnie. Ubezpieczyciele muszą podążać za klientem, jeśli chcą go dogonić oraz – kolokwialnie mówiąc – złapać i przyciągnąć do siebie.
I Aviva, i PZU pokazują jednocześnie, że UBEZPIECZENIA SĄ FAJNE, POZYTYWNE I NAJLEPIEJ PASUJĄ DO IDEI DBANIA O KLIENTA.
ALE…
Ważna rzecz. Tak skrupulatne, tak dokładne z każdej strony objęcie klienta opieką to oczywiście również DANE, które o nim otrzymujemy. A czy dla ubezpieczeń mogą być cenniejsze dane niż te dotyczące zdrowia, wyników badań, aktywności sportowej ubezpieczonego…?
Majstersztyk… 😉
Do tej pory branża ubezpieczeniowa nie umiała pozyskać oraz wykorzystać wielu informacji o kliencie. A teraz…? Uda się?
Choć i tak najważniejsze wciąż pozostaje to samo pytanie: czy nowe pomysły rozruszają wreszcie UBEZPIECZENIA NA ŻYCIE…?
W końcu jakiś pomysł musi okazać się skuteczny. UBEZPIECZENIA NA ŻYCIE to ważny, potrzebny produkt, który warto mieć i który należy proponować klientom.