Oferta zdalna w AXA


#ubezpieczenia / czwartek, 19 grudnia, 2019

AXA 2 lata temu przedstawiła i wdrożyła Deklaracje zasad współpracy z agentami i konsekwentnie realizujemy kolejne zobowiązania. Właśnie prezentujemy jedno z nich – ofertę zdalną. Kanał multiagencyjny jest dla AXA kluczowy.
Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający pionem tradycyjnych kanałów sprzedaży,
Anna Gizler, dyrektor działu kluczowych klientów,
Bartłomiej Biały, dyrektor departamentu sprzedaży agencyjnej w pionie tradycyjnych kanałów sprzedaży.

Rok 2019 był dla AXA rokiem przełomowym. Wdrożyliśmy rewolucyjną zmianę w DNA naszej strategii dystrybucyjnej – omnikanałowość. Tym samym podjęliśmy strategiczną decyzję, by poprzez zmianę procesów i ujednolicenie oferty produktowej we wszystkich kanałach dystrybucji, umożliwić klientowi samodzielną decyzję, gdzie chce zacząć proces zakupowy, a gdzie go zakończyć. Dzięki czemu klient może płynnie przechodzić między wszystkimi kanałami, a wybrana przez niego oferta podąża za nim.

Wprowadzenie omnikanałowości pozwoliło nam rozszerzyć współpracę z agentami, którzy do AXA podchodzili ostrożnie lub postrzegali nas wciąż jako ubezpieczyciela directowego. Teraz możemy dalej dynamicznie budować biznes, zostawiając niepotrzebne emocje z tyłu. Pozwala nam to na dalszą ekspansję w tym kanale. Omnikanłowość to był pierwszy, niezwykle odważny i pionierski krok na drodze zmian. Nie zatrzymujemy się. Działamy dalej!

Prosto dla agenta, prosto dla klienta
W grudniu AXA, wykorzystując swoje kompetencje procesowe, wdraża w kanale multiagencyjnym ofertę zdalną. To narzędzie opracowane wspólnie z agentami stanowi bezpośrednią odpowiedź na potrzeby klientów. Klienci coraz chętniej korzystają z technologii i obsługi zdalnej przy zakupie produktów. Nie oznacza to jednak, że zrezygnują z agenta przy zakupie ubezpieczenia. Głęboko wierzymy, że sukces dystrybucyjny zależy od umiejętnego połączenia profesjonalnego doradztwa agenta z wykorzystaniem nowych technologii oraz form kontaktu z klientem.

Sam proces przygotowania oferty zdalnej w AXA jest bardzo prosty: agent przygotowuje ofertę jak do tej pory, wybiera opcję ‘oferta zdalna’, wysyła do klienta na adres email ofertę i pełen pakiet dokumentów, w tym dotyczące RODO i IDD. Po opłaceniu składki oferta automatycznie zamienia się w polisę.

Nowe rozwiązanie niesie korzyści zarówno dla klienta, jak i dla agenta. Klient może zawrzeć umowę ubezpieczenia bez konieczności wizyty u agenta, nie musi wychodzić z domu, żeby podpisać się na polisie, odebrać dokumenty czy opłacić składkę. Oferujemy bowiem – oprócz tradycyjnych form płatności – również inne metody takie jak: przelew online, szybki przelew, BLIK itd. Dla klienta wymiernym benefitem jest oszczędność czasu. A trzeba pamiętać, że oferta zdalna będzie dostępna u agenta 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu.

Dla agenta oferta zdalna również niesie wymierne korzyści w zakresie optymalizacji kosztowej. Agent nie musi już drukować dokumentów, co stanowi realną oszczędność na kosztach, które przy masowej obsłudze klientów są naprawdę wysokie. Szczególnie od czasu wejścia w życie wytycznych IDD i RODO, które zwiększyły ilość niezbędnej dokumentacji. Cały przygotowany przez nas proces jest w pełni zgodny z IDD i RODO. Oferta zdalna jest w pełni bezpieczna dla agenta. A jeżeli agent nie drukuje dokumentów, to nie musi również ponosić kosztów ich archiwizowania.

Dziś na rynku są już podobne funkcjonalności. Żadna jednak nie działa w tak szerokim zakresie, jak ta przygotowana przez AXA. Dlatego można swobodnie zaryzykować stwierdzenie, że w tak szerokim zakresie z ofertą zdalną jesteśmy pierwsi na rynku.

W AXA oferta zdalna dotyczy nie tylko kupna OC komunikacyjnego, ale również kompleksowej polisy autocasco. Co nas jeszcze odróżnia od konkurencji? Agent nie prowadzi inspekcji przy zawieraniu umowy autocasco. Inspekcji dokonuje sam klient za pomocą prostej w użyciu aplikacji PhotoSmart. Klient otrzymuje link, a dalej aplikacja prowadzi go krok po kroku i pokazuje, jak ma wykonać zdjęcia. Aplikację tę wykorzystujemy już od dawna w procesie obsługi szkód. Dla klienta korzyścią jest, że nie musi się spotykać z agentem, by ten wykonał inspekcję i zrobił zdjęcia pojazdu. Z kolei agent nie musi ich przesyłać i archiwizować.

A to jeszcze nie koniec
W przyszłym roku będziemy realizować kolejne projekty z myślą o agentach. Jednym z kluczowych elementów naszej strategii na 2020 jest wykorzystanie zmian technologicznych, żeby grono agentów, którzy z nami współpracują, dynamicznie rosło. Omnikanałowość i oferta zdalna oparte na produkcie komunikacyjnym to są pierwsze, poważne zmiany. Teraz pracujemy nad wdrożeniem kolejnych produktów. W niedalekiej przyszłości zwiększymy uprawnienia naszych agentów w zakresie zarządzania portfelem polis, żeby skrócić proces obsługi klienta.

Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający pionem tradycyjnych kanałów sprzedaży,
Anna Gizler, dyrektor działu kluczowych klientów,
Bartłomiej Biały, dyrektor departamentu sprzedaży agencyjnej w pionie tradycyjnych kanałów sprzedaży.
AXA