PORADNIK: Jak rozmawiać z agentem ubezpieczeniowym


#dla agenta, #dlaklienta, #dumnizubezpieczeń / środa, Kwiecień 29th, 2020

Większość z nas korzysta z agenta ubezpieczeniowego (jeśli ktoś nie korzysta, też warto przeczytać). Znakomita większość głównie przy ubezpieczeniach komunikacyjnych, bo tak najwygodniej, a agent z reguły jest w stanie znaleźć i najlepszą, i najtańszą ofertę. Już niemal wszyscy korzystają też z pomocy agenta ubezpieczeniowego przy ubezpieczeniach mieszkaniowych, bo są po prostu trudniejsze. Mniej niestety wybiera się do agenta po ubezpieczenie na życie – jakoś tak myślimy, że jesteśmy nieśmiertelni… 😉

Dobry agent ubezpieczeniowy to skarb. Wysłucha klienta, wybierze najlepsze ubezpieczenie, przypomni o ubezpieczeniu. Jeśli zawieramy tylko obowiązkowe ubezpieczenie OC komunikacyjne – wybierze najczęściej ubezpieczyciela z najniższą składką. Przy ubezpieczeniach dobrowolnych, gdzie będziemy mieć z reguły wybór warunków od trabanta po mercedesa, agent podpowie, co jest ważne.

Tego od agenta możemy oczekiwać zawsze…

Dodatkowe wymagania wobec agenta

W dobie koronawirusa możemy mieć DODATKOWE oczekiwania:

  • większość agentów pracuje zdalnie, tj. prowadzi obsługę klientów bez konieczności wizyty w agencji,
  • większość agentów może zarekomendować ubezpieczyciela, który rozkłada składkę na raty BEZ ZWYŻKI wysokości składki,

Nie trzeba iść do agenta…

Praca zdalna to oczywiście i konieczność, i ochrona naszego zdrowia. Jeśli klient standardowo korzysta z pomocy agenta ubezpieczeniowego, najczęściej to sam agent skontaktuje się z klientem przed odnowieniem polisy – telefonicznie, mailem, Messengerem, Skype’m – jak najwygodniej dla klienta. Można się jedynie spodziewać, że kontakt będzie trochę wcześniej niż zwykle, bo procedura może potrwać chwilę dłużej. Jeśli dotychczas z agenta nie korzystaliśmy – trzeba oczywiście zadzwonić lub napisać samemu. Najlepiej do naszego, lokalnego agenta.

Agent uzgodni z klientem umowę ubezpieczenia, tradycyjnie podpowie najlepsze rozwiązanie. I tu dla wielu osób nowość – nie trzeba udawać się do agencji. Dziś już znakomita większość agentów ubezpieczeniowych i dla większości ubezpieczycieli może zaproponować przesłanie oferty na maila czy przez wybrany komunikator internetowy. Klient ma możliwość przejrzenia oferty, czasem zadania jeszcze dodatkowych pytań. Oraz oczywiście potem opłacenia polisy w internecie.

…ale zwykle można

Dla klientów, którzy z jakiś przyczyn nie chcą lub nie mogą skorzystać z oferty przesłanej i opłacanej przez internet, znakomita większość agentów zaprosi klienta również do swojego biura. Jednak ze względu na okoliczności najczęściej będzie to zaproszenie na umówioną godzinę i tylko by podpisać i odebrać niezbędne dokumenty. Oczywiście wszystkie szczegóły ochrony i składki można uzgodnić wcześniej.

Najważniejsze – składka i raty

Jednak to, co będzie interesować klienta przede wszystkim, to dobra, skuteczna i nie za droga ochrona ubezpieczeniowa. W tej chwili większość agentów ubezpieczeniowych może zaproponować swoim klientom rozłożenie składki na raty BEZ ZWYŻKI składki. Takie rozwiązanie jest rekomendowane dla wszystkich ubezpieczycieli i powinno być dostępne u wszystkich agentów.

Zawracamy jedynie uwagę, że przy ubezpieczeniach NAJWAŻNIEJSZY jest zawsze ZAKRES OCHRONY. (Z wyłączeniem jedynie OC komunikacyjnego, gdzie zakres jest ustalony ustawowo.) Dobry, sprawdzony agent ubezpieczeniowy zawsze zaoferuje umowę ubezpieczenia najbardziej odpowiednią dla danego klienta.
Dumni z ubezpieczeń

Uwaga!
Zgoda na wykorzystanie materiału w całości lub w części. Prosimy jedynie o zachowanie w miarę w całości merytorycznej części artykułu.
Będzie nam też miło, jeśli jako źródło podacie #dumnizubezpieczeń https://www.facebook.com/Dumnizubezpieczen/, ale nie jest to warunek udzielenia zezwolenia.