Almanach Brokerów 2020


#dumnizubezpieczeń, #ubezpieczenia, #wiedza / wtorek, Maj 19th, 2020


Wiemy już, że Kongresu Brokerów 2020 nie będzie. Ale do Czytelników dociera właśnie tradycyjny dodatek Miesięcznika Ubezpieczeniowego, zwykle obecny przy otwarciu Kongresu – Almanach Brokerów. W wersji 2020 oczywiście!

Dociera nie tylko do prenumeratorów MU, a także – również dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Polski Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych – do wszystkich brokerów, z którymi normalnie spotkalibyśmy się na Kongresie.
– Marcin Z. Broda, redaktor naczelny

Almanach Brokerów 2020 to przede wszystkim prezentacje największych firm brokerskich w Polsce (do pobrania: miesiecznikubezpieczeniowy.pl). W tym wydaniu w Rankingu brokerów 2020, najczęściej oglądanej części AB, mamy 91 podmiotów o przychodach przekraczających 1 mln zł.

Pierwsza trójka to grupy: Marsh & McLennan, Willis Towers Watson i MAK – wszyscy z liczonymi w setkach milionów przychodach i obsługiwanej składce powyżej 1 mld zł każdy. Zaraz za nimi Aon, Mentor, Nord, GIA, EIB, MJM & Attis, PWS Konstanta, Conecto, Polska Kancelaria Brokerska – wciąż wszyscy z przychodami powyżej 30 mln zł. Wreszcie Supra Brokers, Howden Donoria, BIK Brokers, MAI, Promesa Plus, GrECo, Maximus, Quantum, FUNK, Smartt Re, Alfa Brokers, Inter-Broker – z przychodami powyżej 10 mln zł.

Brokerzy o sobie
W tym roku w Almanachu Brokerów – ze względu na sytuację – postawiliśmy na wypowiedzi prezesów poszczególnych brokerów. Warto przeczytać, co mają do przekazania! Każda wypowiedź jest inna, każdy zwraca uwagę na inne elementy naszej bieżącej szerszej, czy też bardziej ubezpieczeniowej, rzeczywistości.

Całość rozpoczyna, a i w jakiś sposób podsumowuje, Łukasz Zoń, prezes Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych:
Za chwilę mija 2 lata, odkąd mamy do czynienia z nową rzeczywistością prawną, czyli ustawą o dystrybucji. Pomimo to zawarty w nowym reżimie wymóg dokonania, a przede wszystkim udokumentowania analizy potrzeb klienta, wciąż dla wielu z nas stanowi trochę terra incognita. Odkrywamy ją powoli. (…) Trzeba przy tym podkreślić, że APK w swej istocie, jest jedną z podstawowych czynności towarzyszących pracy brokera od lat. Szukanie najlepszego rozwiązania, jakie można zaproponować, dostosowywanie oferty do jego potrzeb, „szycie na miarę” – to podstawy naszej pracy.”

Ubezpieczyciele do brokerów
Podobnie rolę brokerów widzą ci, którzy z brokerami współpracują. Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający, w materiale Pionu Klienta Korporacyjnego PZU pisze:
Wspieramy naszych klientów i dbamy o to, co najważniejsze – o bezpieczeństwo. Współpracujemy z brokerami, by oferować klientom rozwiązania ubezpieczeniowe dostosowane do ich aktualnych potrzeb. Stawiamy na tę współpracę, bo płynie z niej wiele korzyści dla klientów.

Nie inaczej i inni. Do brokerów zwracają się jeszcze (w kolejności alfabetycznej):

  • Aegon – widząc z brokerami przyszłość,
  • Allianz – przekonując, że zdrowotne są i dla pracownika, i dla pracodawcy,
  • Axa – po prostu, by pomagać,
  • Chubb – wspominając 15 lat zaufania i współpracy,
  • DAS – z propozycją dla flot,
  • Generali – zapewniając o bezpieczeństwie i promując ubezpieczenie C19,
  • Saltus – z telemedycyną i profilaktyką,
  • Uniqa – ze zdalnymi oględzinami i narzędziami w likwidacji szkód,
  • Zdrowie – ze zdrowiem oczywiście.

Brokerzy nie są dłużni. I w „swojej” części, i w reklamie Nord Partner, przypomina, że o bezpieczeństwo klientów dba ponad 20 lat.