Unilink: ramię w ramię z agentem


#dla agenta, #promocja, #reklama, #ubezpieczenia / środa, Październik 7th, 2020

Misją dyrektora regionalnego Unilink jest bycie blisko agenta. Idziemy z agentem ramię w ramię i pracujemy razem, bo wiemy, że gdy wzrasta agent, my też wzrastamy. Nie tylko multiagencja Unilink, ale także my – dyrektorzy regionalni.
Michał Jaworski, Unilink

Gdyby nie było agentów, nie byłoby nas – zarówno multiagencji, jak i dyrektorów regionalnych. To ta wspólna praca pozwala osiągać sukcesy. Musimy pamiętać, że to właśnie agent, czyli sprzedawca – jest marką. Klienci bardzo często nie pamiętają, z którego zakładu ubezpieczeń mają polisę, natomiast doskonale pamiętają agenta, u którego kupują ubezpieczenie. Dlatego jako multiagencja chętnie wspieramy marketingowo agentów. Jesteśmy dumni, że wielu z nich decyduje się pracować pod szyldem Unilink. Agent w terenie jest pierwszą osobą, która kontaktuje się z klientem. Jego praca z nami u boku powoduje, że nasz biznes dobrze funkcjonuje i przynosi zyski. Ale przede wszystkim daje satysfakcję.

Mam blisko dziesięcioletnie doświadczenie zebrane w pracy po stronie zakładów ubezpieczeń, dzięki czemu potrafię szerzej spojrzeć na codzienne zagadnienia. Zapewnić kompleksowe wsparcie produktowe i poprowadzić agenta przez system. Pracując w Ergo Hestii na trzech różnych stanowiskach – jako menedżer sprzedaży, następnie osoba zajmująca się pozyskiwaniem agentów do współpracy z Ergo Hestią oraz jako regionalny kierownik od struktur wielopośrednikowych – poznałem wszystkie duże, ogólnopolskie multiagencje… to dało mi wiedzę a także umiejętność szerokiego spektrum patrzenia.

Wsparcie dopasowane do potrzeb

Agenci mają różne oczekiwania w stosunku do dyrektora regionalnego. Jeśli dana osoba dopiero zaczyna przygodę z ubezpieczeniami, koncentruje się na wsparciu proceduralnym, procesach, związanych zarówno ze sprzedażą, jak i obsługą posprzedażową, oraz na wsparciu produktowym. Natomiast gdy agent pracuje w branży ubezpieczeniowej dłużej, wówczas skupiamy się na doborze odpowiedniego dla danego klienta produktu czy zakładu ubezpieczeń. Współpraca z multiagencją daje możliwość korzystania z systemów i rozwiązań (np. CRM, porównywarka czy kalendarz odnowień w Unilink nieodpłatne), które przyspieszają proces przedstawienia ofert. Wprowadzając dane raz, agent otrzymuje kilka lub nawet kilkanaście ofert różnych ubezpieczycieli. Mając umowy bezpośrednie w każdym z zakładów, musiałby otwierać każdy portal osobno.

Bycie blisko agenta to dla nas nie tylko codzienne spotkania, to przede wszystkim aktywne, bieżące wsparcie. Stąd gdy COVID-19 z dnia na dzień zmienił nasz system pracy i zasady od lat obowiązujące na rynku ubezpieczeń – Unilink jako pierwszy stworzył, a potem udostępnił szeroko, spis procedur sprzedaży online w poszczególnych TU.

Agenci nie musieli nigdzie szukać i sprawdzać, jak zawrzeć polisę online, mieli wszystko pod ręką. To jest właśnie rola dobrej multiagencji – bieżące, aktywne wsparcie sprzedaży w każdej, nawet najbardziej nieprawdopodobnej sytuacji. Uważam, że Unilink ten test przeszedł wzorowo.

Zadaniem dyrektora regionalnego Unilink jest traktować każdego agenta priorytetowo i indywidualnie. Jestem najczęściej wybieranym „pierwszym kontaktem” i nierzadko to właśnie ja zgłaszam problemy agentów do menedżera czy dyrektora z zakładu ubezpieczeń. Każdy z agentów, który próbował kiedyś samodzielnie uzyskać pomoc przy wyjaśnianiu błędów (np. w sytuacji niepoprawnie zastosowanej zniżki incydentalnej czy przekroczenia pełnomocnictwa – oczywiście nie mówimy o rażących naruszeniach), za pośrednictwem infolinii czy chatbota ubezpieczyciela, docenia wsparcie dyrektora regionalnego. To właśnie dyrektor regionalny Unilink jest w stanie sprawić, że konkretny agent i jego  problem stają się dla ubezpieczyciela konkretnym tematem do rozwiązania.

Budując markę

Praca po stronie ubezpieczyciela różni się od tej po stronie multiagencji. Pracownicy zakładu ubezpieczeń skupiają się na procedurach obowiązujących w konkretnej firmie. Każdy z ubezpieczycieli chce być unikatowy, pomimo że rynek wymusza upodabnianie do siebie produktów. Ale nawet jeśli inni ubezpieczyciele implementują dane rozwiązania do swojego systemu czy produktu, to każdy ma inny, własny sposób działania.

Praca po stronie multiagencji jest ciekawsza. Jesteśmy pomiędzy agentem a zakładem ubezpieczeń, dzięki czemu agent szybciej otrzymuje odpowiedzi na swoje wątpliwości – to nasze zadanie, by odpowiedź nadeszła jak najszybciej. Agent jest dla nas najważniejszy, a doceniając jego pracę, chcemy mu ją ułatwiać. Niewykluczone, że w przyszłości to właśnie multiagencje, a nie zakłady ubezpieczeń, staną się pierwszym wyborem agenta i najważniejszym partnerem. Właśnie dlatego chcemy budować swoją markę jak najlepiej i jak najmocniej – z Wami, agentami!

W Unilink dbamy, by Agent był w pełni wyposażony w rozwiązania, systemy, procesy, a także kompleksowo wsparty w zakresie wiedzy i marketingu. Taki jest właśnie #AgentKompletny #Unilink.
Sprawdź, jak do nas dołączyć.

Michał Jaworski
Dyrektor regionalny UNILINK