Dzień dobry, tu Wefox!


#dla agenta, #dumnizubezpieczeń, #promocja, #ubezpieczenia / czwartek, 7 kwietnia, 2022

Im więcej ubezpieczycieli na rynku, tym lepiej – również dla agentów ubezpieczeniowych! A na pewno bezpieczniej, gdy podmiotów i ofert do zaproponowania jest więcej. Pozwólcie zatem, Drodzy Agenci, że się przedstawimy. Jesteśmy Wefox, nowy na rynku. Prawdopodobnie najwygodniejszy ubezpieczyciel dla agenta.
– Jarosław Przybylski, dyrektor sprzedaży w Unext, odpowiedzialny za dystrybucję ubezpieczeń marki Wefox w Polsce

Wefox jest zakładem ubezpieczeń wywodzącym się z rynku niemieckiego i zarejestrowanym w Lichtensteinie. Skąd właśnie taka rejestracja? Początkowo Wefox miał wielu klientów w Szwajcarii, a licencja z Lichtensteinu pozwoliła prowadzić działalność zarówno w Unii Europejskiej, jak i na rynku szwajcarskim. Wefox zasłynął unikalnym modelem biznesowym – od początku swojej działalności jest ubezpieczycielem cyfrowym, czyli insurtechem, jednak jego główną siłą dystrybucyjną są pośrednicy ubezpieczeniowi. To model, który przekonał zarówno inwestorów, pośredników, jak i klientów. Po 6 latach funkcjonowania Wefox jest wyceniany na 3 mld USD, a w 2021 roku podwoił roczne przychody brutto do 310 mln EUR.

W Polsce Wefox nie szczędził wysiłków, aby zainwestować w działalność w formie oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń. To też konkretne potwierdzenie, że daje rękojmię długoterminowej obecności! Jest stabilnym, kapitałowo silnym partnerem – nadzorowanym tak samo, jak inne oddziały zagranicznych ubezpieczycieli w Polsce. Właściwie można stwierdzić, że nadzór ten jest jeszcze silniejszy, bo prowadzony przez nadzorcę w Lichtensteinie, we współpracy z polską Komisją Nadzoru Finansowego. Za sobą ma też silnego reasekuratora, Munich Re.
W Polsce Wefox przyjął strategię wejścia na rynek w partnerstwie z Unextem, który działa jako generalny przedstawiciel i który organizuje dla Wefoxa dystrybucję, obsługę klientów i agentów, wdrożenie produktów, rozliczenie składek i likwidację szkód.

Na koniec tej krótkiej prezentacji podkreślmy, że nie interesuje nas jednak zdobywanie rynku ceną. Jesteśmy konkurencyjni, ale przede wszystkim jesteśmy rentowni.

Stawiamy na relację z agentem

Mamy świadomość, jak wygląda rynek pośrednictwa w Polsce i wiemy, że kanał agencyjny jest najważniejszy. Taki jest również dla Wefoxa. Po tym, jak rozwinął relacje z sieciami ogólnopolskimi, jest gotowy, żeby zaprosić do współpracy każdego agenta, aby ubezpieczenia marki Wefox były dostępne dla klientów w całej Polsce. Wielu agentów preferuje umowy bezpośrednie, więc możliwa jest i taka forma współpracy. Uprzedzając pytania: oferta dla klienta jest zawsze taka sama – bez względu na kanał czy formę sprzedaży.

W zależności od potrzeb danej agencji, udostępniamy własny system sprzedażowy. Można w nim przygotowywać wielowariantową ofertę ubezpieczenia komunikacyjnego oraz mieszkaniowego i doprowadzić do wystawienia polisy. System jest szybki i wygodny. Jeszcze w tym roku pojawią się w nim inne linie produktowe. Jesteśmy przygotowani do udzielania pełnego wsparcia obsługowego dla agentów. Ze względu na relacyjny charakter ubezpieczeń, poza narzędziami technologicznymi udostępnionymi agentom, pośrednicy mogą też liczyć na zespół regionalnych dyrektorów sprzedaży oraz dedykowany agentom zespół wsparcia agenta w centrali.

Obecnie główną potrzebą agentów jest oszczędność czasu – i to możemy zagwarantować. Stawki spadły, więc dziś, by zarobić takie same pieniądze jak wcześniej, pośrednicy muszą więcej i szybciej pracować. Wystarczy zresztą odwiedzić agencję w dobrym punkcie i zobaczyć kolejkę klientów, by uświadomić sobie, jak duże znaczenie ma szybkość sprzedaży. Dlatego też system jest stale ulepszany. Aktualnie to narzędzie, które w bardzo szybki sposób kwotuje ceny wyjściowe. Żeby poznać cenę w ubezpieczeniu mieszkaniowym wystarczy podać kod pocztowy i metraż. W komunikacji wystarczy skan QR kodu z dowodu lub wprowadzenie trzech danych. Prowizje mamy rynkowe (z taką samą stawką przy odnowieniu), a pricing naprawdę dobry w interesujących Wefoxa segmentach.

Z nami zawsze możesz porozmawiać

Wefox tak się przedstawia w Polsce: Nowy ubezpieczyciel. Prawdopodobnie najwygodniejszy dla agenta. Jednocześnie uważam, że jest również najbardziej elastycznym ubezpieczycielem. Przez pół roku działalności (pierwszą polisę sprzedaliśmy 28 czerwca 2021 r.), optymalizowaliśmy system, jak i produkty – a większość wprowadzonych zmian wynikała z bieżących rozmów z agentami i ich sugestii. To dla nas najważniejsza opiniotwórcza grupa. Nie jesteśmy od tego, by narzucać warunki rynkowi. W ramach swojego wzrostu chcemy słuchać odbiorców – bo oferta ma być atrakcyjna właśnie dla nich.

Dobrym przykładem otwartości na zmianę jest ewolucja pierwotnego założenie, że pracujemy bez papieru. Prace nad systemem rozpoczęliśmy mniej więcej w czasie, gdy wybuchła pandemia – założenie więc wydawało się słuszne. Tymczasem sygnał od pośredników był taki, że ich klienci nadal chcą dostawać umowę i polisę do ręki i w dalszym ciągu odwiedzają biura. Nie porzucając idei elektronizacji, wprowadziliśmy zmiany, które tam, gdzie było zapotrzebowanie, dają klientowi papier. W relacji z agentami i wewnątrz pozostaliśmy jednak cyfrowi, wygodni. Nie każemy więc agentom pakować drugiej kopii polisy do pudełeczka i wysyłać jej do nas. To, że klient ten papier podpisał, wiemy dzięki technologii, która rozpoznaje pismo i kody. Agent skanuje całość w automatyczny sposób, a my dostajemy pełną informację o tym, co się wydarzyło w procesie sprzedaży. Jest więc to proces tradycyjny, ale w nowoczesnym wydaniu.

Inne zmiany to zmiany produktowe – np. rażące niedbalstwo włączone w ubezpieczeniach mieszkaniowych czy ochrona zniżki w OC – wprowadzone na wniosek agentów. Jesteśmy w stanie mocno obudowywać nasze produkty, jeśli nasi partnerzy uważają, że takie jest oczekiwanie rynku.

Bieżący kontakt z agentami jest dla nas bardzo ważny. Nie uciekamy od niego i jesteśmy otwarci na dialog. Ci agenci, którzy już z nami współpracują, doceniają to. Wefox wprowadza zmiany sprawnie, dlatego propozycje nie rozbijają się o kilka departamentów i działów decyzyjnych. To nie ma sensu. Działamy elastycznie i wygodnie – i tak chcemy się rozwijać. Razem z agentami.

Zapraszamy agentów do współpracy!

Strefa Agenta na unext.pl
Tel.: 22 123 55 31
E-mail: agenci@unext.pl

Zobacz także:
Czym jest nowoczesna likwidacja