Czym jest nowoczesna likwidacja


#dla agenta, #dumnizubezpieczeń, #promocja, #ubezpieczenia / piątek, 20 maja, 2022

Czy istnieje nowoczesna likwidacja? Zawsze wychodziłem z założenia, że sam proces likwidacji szkód jest tradycyjny i technologia nie powinna przejmować nad nim kontroli. Za to jak najbardziej powinna pomagać w procesie. To właśnie łączy w sobie Wefox – jest insurtechem,
a jednocześnie firmą nastawioną na budowę relacji z klientem i agentem. Tu żywy człowiek pracuje i kontaktuje się z żywymi ludźmi. I wszyscy bardzo to sobie cenimy.
– Bernard Maciąg, dyrektor Departamentu Likwidacji Szkód, Unext

W swojej pracy i podejściu do biznesu używamy technologii. Wefox ma szczególnie mocno ukształtowaną filozofię
i kulturę organizacyjną, nastawioną na wykorzystanie technologii w każdym wręcz kawałku swojej działalności. Jednocześnie – co w tym wszystkim najważniejsze – buduje relację z agentami, którzy są największą siłą dystrybucyjną Wefoxa. Taki jest też proces likwidacji szkód – prowadzi go wspierany przez zaawansowaną technologię człowiek. O konkretnym nazwisku, z wiadomym mailem i numerem telefonu „na biurko”.

Technologia ma sprawić, aby proces likwidacji był maksymalnie sprawny, wygodny i efektywny. Ale nigdy nie eliminujemy najważniejszego pierwiastka: to człowiek oddzwania do poszkodowanego. Przedstawia siebie, sytuację, podaje namiary i proponuje rozwiązanie, które będzie najbardziej właściwe w danej sprawie.

Swoim pracownikom wpajamy podejście: powinniśmy być proaktywni. Szkody likwidują ludzie, którzy zastanawiają się nad sposobem postępowania w konkretnej sprawie, sami proponują rozwiązania i kontaktują się z partnerami z warsztatów czy wypożyczalni oraz z klientem / poszkodowanym. Dopiero połączenie człowieka z maszyną daje najlepsze i najszybsze efekty.

Skrojona na miarę

Używamy technologii, która wspiera inwencję i proaktywność likwidatorów. To pozytywnie działa na ocenę procesu likwidacji oraz satysfakcję poszkodowanego.

W szkodach prostych i niebudzących wątpliwości możliwa jest samodzielna likwidacja. Tu, gdzie nie potrzeba naszego wsparcia, a liczy się przede wszystkim szybkość, ta szybkość jest zapewniona. Dzwonimy wtedy do poszkodowanego i pytamy, czy wysłać mu aplikację, w której sam, dosłownie
w 3 minuty jest w stanie samodzielnie obsłużyć szkodę. Jeśli jednak chce, by to człowiek skosztorysował uszkodzenia i podjął decyzję odszkodowawczą – proszę bardzo, jesteśmy do usług! Mamy zresztą świadomość, że duża część klientów woli rozwiązania tradycyjne, czyli rzeczoznawcę z miarką i aparatem w ręce. I jest to dla nas w porządku, bo Wefox chce łączyć nowoczesność ze sprawdzoną praktyką. Wyciskamy z tego połączenia to, co najlepsze.

W systemie zaszyliśmy też udogodnienia dla nas samych. To m.in. licznik uprzedzający likwidatora, że zbliżają się jakieś terminy – np. wysłania pisma lub automatyczne porządkowanie dokumentów do szkody.

Satysfakcjonująca

Bardzo ważne są dla nas badania satysfakcji klientów i możemy pochwalić się, że wypadają rewelacyjnie. To potwierdza, że podejście do likwidacji, które obraliśmy, jest słuszne. Muszę się przyznać, że pierwsze opinie osób, które zechciały się z nami podzielić swoją oceną, były tak dobre… że aż mnie przestraszyły. A przecież były to przede wszystkim oceny poszkodowanych z OC ppm –
a więc nie naszych klientów. 90% z nich potwierdziło, że na podstawie swoich doświadczeń rozważyłoby przeniesienie ubezpieczenia do Wefoxa. Teraz więc zadanie mamy tym trudniejsze: musimy (i chcemy!) utrzymać tak świetny poziom.

W żaden etap likwidacji szkód nie zamierzamy angażować agentów. Oczywiście pośrednik może sprawdzić, jaki jest status szkody, by przekazać klientowi informację, ale nie widzimy potrzeby większego obciążania agenta tym procesem.

Za to stale i chętnie pozostajemy w kontakcie z pośrednikami. Osobiście biorę udział w szkoleniach sprzedażowych dla agentów, by oni poznali mnie, a ja ich. Zależy mi, by wiedzieli, z kim kontaktować się w sprawie szkód. Szkody w Wefoxie likwidują konkretni ludzie, którzy mają imiona i nazwiska. Którzy zawsze są dostępni.

Zapraszamy agentów do współpracy!

Strefa Agenta na unext.pl
Tel.: 22 123 55 31
E-mail: agenci@unext.pl

Zobacz także:
Dzień dobry, tu Wefox!