Usłyszeć na Czas. Everest Challenge

#dumnizubezpieczeń

Od mojej ostatniej wyprawy wysokogórskiej w sercu Andów minęło ponad 13 miesięcy. Wracając z Argentyny, nigdy nie pomyślałbym, że tak szybko zmieni się nasze życie zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Najpierw świat stanął w miejscu, na początku nie dowierzając, potem reagując histerycznie, aby z każdym miesiącem coraz bardziej przyzwyczajać się do nowej normalności. Na […]

Czytaj dalej

Dobry agent się obroni!

#dumnizubezpieczeń

Właśnie mija rok od momentu, gdy znaleźliśmy się w sytuacji, której wiele branż i sektorów rynku wciąż odczuwa skutki. Uczy się albo już się nauczyło funkcjonować w zmienionej rzeczywistości. Dotyczy to również pracy agentów ubezpieczeniowych. Część z nich potwierdza, że podczas pierwszego lockdownu czuło obawę i niepewność.
– Małgorzata Szewczyk, #dumnazubezpieczeń

Czytaj dalej

Kalejdoskop multiagentów 2021

#dla agenta, #dumnizubezpieczeń

Okładka tegorocznego „Kalejdoskopu multiagentów” nie jest przypadkowa.
Bo to agenci, multiagenci są tą niewidzialną ręką, która przeprowadza klientów nad przepaściami.

Czytaj dalej

Co zrobić, żeby dać sobie mocnego kopa i ruszyć do przodu w sprzedaży

#dla agenta, #dumnizubezpieczeń, #sprzedaż

Pierwszą przyczyną silnego rozwoju jest przyjęcie zasady stuprocentowej odpowiedzialności za swoją sytuację. Liderzy sprzedaży ubezpieczeń to osoby, które skoncentrowały się na podejmowaniu odważnych decyzji i kreowaniu szans sprzedażowych, nawet jeśli okoliczności nie sprzyjały.
– zapewnia Adam Kubicki

Czytaj dalej

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz.2


#dla agenta, #sprzedaż, #wiedza

Przypomnijmy sobie, że celem kampanii informacyjno-sprzedażowych jest wykorzystanie pełnego potencjału zakupowego klienta, zarówno z poziomu potrzeb, których jest świadom, jak i takich, które należy pobudzić. Pierwszym krokiem jest zorganizowanie bazy zgód na przetwarzanie danych osobowych oraz systemu, który daje możliwość filtrowania informacji o klientach. Kolejną fazą przygotowania kampanii jest ocena potencjału.
– wyjaśnia Adam Kubicki

2021-02-02

Koasekuracja jest dobra


#wiedza

Kiedy młodych adeptów ubezpieczeń pytać o koasekurację, zwykle wiedzą niewiele. Bo i skąd? Ale że słówko ubezpieczeniowo ładne, niemal tak ładne jak „reasekuracja”, coś tam zwykle o koasekuracji słyszeli. Najczęściej przeczytali o niej w różnych słowniczkach dostępnych na sieci, a tworzonych przede wszystkim na potrzeby wyszukiwań. Z nich dowiedzą się, że koasekurację dzielimy na wewnętrzną, zewnętrzną a później na cichą i solidarną. Te podziały to jeszcze pokłosie twórczości prof. Eugeniusza Kowalewskiego i jego Umowy ubezpieczenia z samego początku wieku. A może źródło jest jeszcze wcześniejsze? Sięgające prof. Tadeusza Sangowskiego i Vademecum pośrednika ubezpieczeniowego/Vademecum ubezpieczeń gospodarczych z połowy lat 90. wieku ubiegłego?
– #dumnyzubezpieczeń Marcin Z. Broda

2021-02-02

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz. 1


#dla agenta, #sprzedaż, #ubezpieczenia, #wiedza

Podstawowym sposobem rozwijania dochodów w sprzedaży ubezpieczeń jest kompleksowość i tworzenie standardów, które powodują, że obsługujemy klienta w szerokim zakresie potrzeb ubezpieczeniowych. Wielu agentów, czytając te słowa, powie, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ ten proces dzieje się samoistnie. Chodzi o to, że ich zdaniem zadowolony klient ze wszystkimi rzeczami przychodzi do jednego agenta. Na pewno z częścią klientów tak się dzieje. Jestem jednak przekonany, że spora grupa korzysta z zakupu ubezpieczeń z różnych źródeł.
– zapewnia Adam Kubicki

2021-01-27

APK a suma ubezpieczenia ustalana lub sugerowana przez dystrybutora, cz. 2


#dla agenta, #sprzedaż, #ubezpieczenia, #wiedza

W pierwszej części artykułu zasygnalizowałem problem ustalania wysokości sumy ubezpieczenia w kontekście obowiązku przeprowadzenia APK oraz obowiązku zaproponowania klientowi umowy zgodnej z jego wymaganiami i potrzebami. Na przykładzie ubezpieczenia AC wskazałem, że w praktyce samo podejście „produktowo-sprzedażowe” dystrybutora może przesądzać o tym, że odpowiedzialność za prawidłowe ustalenie sumy ubezpieczenia (w ramach APK) spoczywa właśnie na dystrybutorze.
– wyjaśnia Jakub Nawracała, radca prawny

2021-01-19

Jakie zmiany w pośrednictwie. Agenci


#dla agenta, #dumnizubezpieczeń, #wiedza

Przez rok w pośrednictwie niby nic się nie działo. Wszyscy oczywiście przeszli na pracę zdalną. W brokerce mamy postępujące połączenie Aon i WTW (choć ostatnio z problemami). W części agencyjnej Unilink coś też kupował, choć głównie za granicą. Inni przeżywają zapaść leasingów, ale i porządkują swoje biznesy. Do gry naprawdę wchodzi automatyzacja i masowe procesy. Czy więc naprawdę nic się nie działo? Dziś tylko o agentach…
– #dumnyzubezpieczeń Marcin Z. Broda

2020-12-29

Kolejny wyciek danych osobowych w multiagencji …!


#dla agenta, #dumnizubezpieczeń, #promocja

Mało kto chciałby zobaczyć nazwę swojej agencji w takim nagłówku, nieprawdaż? W marketingu funkcjonuje powiedzenie, że nieważne, jak o Tobie piszą – ważne, żeby pisali, to będzie miało pozytywne odzwierciedlenie w przychodach firmy. Niestety w tym kontekście efekt będzie raczej odwrotny: kto by chciał, żeby jego dane były przekazywane innym, nieuprawnionym podmiotom? W niewłaściwych rękach informacje te mogą być wykorzystane do wyłudzenia kredytu albo przynajmniej sprzedane (w końcu informacja to najcenniejszy zasób XXI wieku!), co skutkować będzie zwiększoną liczbą telefonów z ofertą darmowego zestawu garnków lub skrzynką mailową pękająca w szwach od reklam cudownych środków do powiększania… kompleksów.
– pisze Piotr Bartos, dyrektor generalny Insly w Polsce

2020-12-14

Wyobraźnia w ubezpieczeniach – nie wystarczy…


#dla agenta, #szkody, #ubezpieczenia, #wiedza

Niedawny felieton Redaktora Naczelnego o wyobraźni oraz komentarze do niego skłaniają do refleksji nad świadomością ubezpieczeniową: ubezpieczycieli, pośredników, klientów. Jest kilka powodów, dla których mimo wszystko wciąż warto przypominać o roli dobrych rozwiązań, gwarancji poprawnego uruchomienia ochrony oraz widzimisiów – przekonań klientów dotyczących posiadanego zakresu ubezpieczenia oraz procesu likwidacji szkód majątkowych.
– zapewnia Michał Kęcik

2020-12-09