Ubezpieczenia komplementarne, czyli dostęp do nowoczesnej medycyny

#dumnizubezpieczeń, #produkty, #promocja

Projekt ubezpieczeń komplementarnych zaczynaliśmy przed pandemią i już wtedy był to wyczekiwany produkt. Teraz społeczny wymiar, w dobie utrudnionego dostępu do opieki zdrowotnej, nabrał realnego znaczenia nie tylko w oczach specjalistów związanych z rynkiem ubezpieczeniowym i ochrony zdrowia, ale i w oczach społeczeństwa dotkniętego pandemicznymi restrykcjami.

Czytaj dalej

Usłyszeć na Czas. Everest Challenge

#dumnizubezpieczeń

Od mojej ostatniej wyprawy wysokogórskiej w sercu Andów minęło ponad 13 miesięcy. Wracając z Argentyny, nigdy nie pomyślałbym, że tak szybko zmieni się nasze życie zarówno to prywatne, jak i zawodowe. Najpierw świat stanął w miejscu, na początku nie dowierzając, potem reagując histerycznie, aby z każdym miesiącem coraz bardziej przyzwyczajać się do nowej normalności. Na […]

Czytaj dalej

Dobry agent się obroni!

#dla agenta, #dumnizubezpieczeń

Właśnie mija rok od momentu, gdy znaleźliśmy się w sytuacji, której wiele branż i sektorów rynku wciąż odczuwa skutki. Uczy się albo już się nauczyło funkcjonować w zmienionej rzeczywistości. Dotyczy to również pracy agentów ubezpieczeniowych. Część z nich potwierdza, że podczas pierwszego lockdownu czuło obawę i niepewność.
– Małgorzata Szewczyk, #dumnazubezpieczeń

Czytaj dalej

Kalejdoskop multiagentów 2021

#dla agenta, #dumnizubezpieczeń

Okładka tegorocznego „Kalejdoskopu multiagentów” nie jest przypadkowa.
Bo to agenci, multiagenci są tą niewidzialną ręką, która przeprowadza klientów nad przepaściami.

Czytaj dalej

UTO – wiele szkód, ale nadal bez obowiązku ubezpieczenia


#wiedza

Już za niecałe 2 miesiące krajobraz miejski zacznie się zmieniać. Wiosna przyniesie ze sobą nie tylko rozkwitającą zieleń, ale skłoni również do wychodzenia z domu i poruszania się. W ruch pójdą pojazdy UTO. Chociaż ich użytkownicy doczekali się już przepisów w prawie, to nadal nikt nie wymaga od nich ubezpieczenia. Tymczasem szkody wywołane przez użytkowników elektrycznych hulajnóg dla Kowalskiego mogą okazać się kosztowne.
– pisze Karolina Rybkowska

2021-02-19

Dlaczego śmiech jest tak ważny?


#wiedza

Śmiech poprawia krążenie krwi, ćwiczy przeponę, przyśpiesza tętno, usuwa nieświeże powietrze z płuc, dobrze robi na trawienie i osłabia napięcie mięśni. Po solidnej porcji śmiechu ciśnienie krwi obniża się do zdrowego poziomu. Jak obliczyli uczeni zajmujący się badaniem śmiechu, setka spontanicznych wybuchów radości jest równie zbawienna dla układu krążenia, jak dziesięć minut wiosłowania. Naukowcy specjalizujący się w nowej dyscyplinie zwanej psychoneuroimmunologią – badającej wpływ kondycji psychicznej na funkcjonowanie układu odpornościowego – wykazali, że śmiech doskonale wpływa na nasz system immunologiczny.
– przekonuje Adam Kubicki

2021-02-10

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz.2


#dla agenta, #sprzedaż, #wiedza

Przypomnijmy sobie, że celem kampanii informacyjno-sprzedażowych jest wykorzystanie pełnego potencjału zakupowego klienta, zarówno z poziomu potrzeb, których jest świadom, jak i takich, które należy pobudzić. Pierwszym krokiem jest zorganizowanie bazy zgód na przetwarzanie danych osobowych oraz systemu, który daje możliwość filtrowania informacji o klientach. Kolejną fazą przygotowania kampanii jest ocena potencjału.
– wyjaśnia Adam Kubicki

2021-02-02

Koasekuracja jest dobra


#wiedza

Kiedy młodych adeptów ubezpieczeń pytać o koasekurację, zwykle wiedzą niewiele. Bo i skąd? Ale że słówko ubezpieczeniowo ładne, niemal tak ładne jak „reasekuracja”, coś tam zwykle o koasekuracji słyszeli. Najczęściej przeczytali o niej w różnych słowniczkach dostępnych na sieci, a tworzonych przede wszystkim na potrzeby wyszukiwań. Z nich dowiedzą się, że koasekurację dzielimy na wewnętrzną, zewnętrzną a później na cichą i solidarną. Te podziały to jeszcze pokłosie twórczości prof. Eugeniusza Kowalewskiego i jego Umowy ubezpieczenia z samego początku wieku. A może źródło jest jeszcze wcześniejsze? Sięgające prof. Tadeusza Sangowskiego i Vademecum pośrednika ubezpieczeniowego/Vademecum ubezpieczeń gospodarczych z połowy lat 90. wieku ubiegłego?
– #dumnyzubezpieczeń Marcin Z. Broda

2021-02-02

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz. 1


#dla agenta, #sprzedaż, #ubezpieczenia, #wiedza

Podstawowym sposobem rozwijania dochodów w sprzedaży ubezpieczeń jest kompleksowość i tworzenie standardów, które powodują, że obsługujemy klienta w szerokim zakresie potrzeb ubezpieczeniowych. Wielu agentów, czytając te słowa, powie, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ ten proces dzieje się samoistnie. Chodzi o to, że ich zdaniem zadowolony klient ze wszystkimi rzeczami przychodzi do jednego agenta. Na pewno z częścią klientów tak się dzieje. Jestem jednak przekonany, że spora grupa korzysta z zakupu ubezpieczeń z różnych źródeł.
– zapewnia Adam Kubicki

2021-01-27

APK a suma ubezpieczenia ustalana lub sugerowana przez dystrybutora, cz. 2


#dla agenta, #sprzedaż, #ubezpieczenia, #wiedza

W pierwszej części artykułu zasygnalizowałem problem ustalania wysokości sumy ubezpieczenia w kontekście obowiązku przeprowadzenia APK oraz obowiązku zaproponowania klientowi umowy zgodnej z jego wymaganiami i potrzebami. Na przykładzie ubezpieczenia AC wskazałem, że w praktyce samo podejście „produktowo-sprzedażowe” dystrybutora może przesądzać o tym, że odpowiedzialność za prawidłowe ustalenie sumy ubezpieczenia (w ramach APK) spoczywa właśnie na dystrybutorze.
– wyjaśnia Jakub Nawracała, radca prawny

2021-01-19