Kalejdoskop multiagentów. Prawdziwy

#dla agenta, #dumnizubezpieczeń

Prace nad tegorocznym Kalejdoskopem multiagentów rozpoczęliśmy – jak zwykle – jeszcze w końcówce 2021 roku. Myśleliśmy, że największym problemem i skargą multiagentów będzie Polski Ład. Nie był. Agenci woleli opowiadać o klientach, o swoim do klientów i ubezpieczeń podejściu, rzadziej nawet o ubezpieczycielach. Zresztą i główny temat – analiza potrzeb klienta – skłaniał raczej do rynkowych opowieści. I takaż jest właśnie treść tegorocznego KM – bardzo agencyjna i bardzo bliska ulicom i placom polskich miast, miejscowości.
Samo zamknięcie numeru przypadło już na niezwykle trudny, tragiczny moment…
– pisze Marcin Z. Broda

Czytaj dalej

Ubezpieczeniowcy wciąż dla Ukrainy

#dumnizubezpieczeń

Branża ubezpieczeniowa z wielkim zapałem angażuje się w pomoc uchodźcom z Ukrainy. Wielkie grupy, duże i małe firmy przekazują środki na pomoc humanitarną. Ubezpieczeniowcy włączają się do wielu zbiórek, ale też organizują swoje. Propagują zbiórki potrzebnych artykułów, dostarczają je, organizują transporty dla uchodźców, zapraszają do siebie ukraińskie rodziny. Nie jesteśmy zaskoczeni – na co dzień też pomagają ludziom znaleźć ochronę w przypadku zdarzeń niepożądanych…

Czytaj dalej

Branża ubezpieczeniowa dla Ukrainy

#dumnizubezpieczeń, #ubezpieczenia

Bezpłatne OC graniczne dla Ukraińców to pomysł, który szybko narodził się w głowach ubezpieczeniowców. Nie wszyscy Ukraińcy posiadają Zieloną Kartę. I raczej nikt nie miał głowy, by myśleć o przepisach oraz formalnościach, gdy decydował się opuścić dom, kraj i szukać schronienia w Polsce.
Teraz na Ukraińców przekraczających przejście graniczne z Polską czekają agenci ubezpieczeniowi. Razem z innymi Polakami zapewniają ciepłą herbatę, posiłek, ubrania. I przygotowują dokumenty, by zapewnić ochronę ubezpieczeniową opłacaną przez PZU, Wartę lub Ergo Hestię. A w całym kraju czekają pozostali pośrednicy – by pomóc jak tylko się da…

Czytaj dalej

Najlepsze są… UBEZPIECZENIA!!

#dumnizubezpieczeń

Ubezpieczenia pełnią ważną, choć niestety poza branżą rzadko docenianą, funkcję społeczną. Zapewniamy pomoc, zapewniamy finansowanie, kiedy jest źle. To sytuacja wręcz wyjątkowa, bo w znakomitej większości przypadków szkód wokół poszkodowanych powstaje pustka. Znikają znajomi, odchodzą biznesowi partnerzy.
Oczywiście przy spektakularnych, medialnych szkodach pojawia się też często społeczna solidarność…

Czytaj dalej

Zasada 7 razy


#dla agenta

Przez ostatni rok bardzo wzmocniłam na Facebooku sprzedaż ubezpieczeń majątkowych, życiowych i komunikacyjnych. I przyszedł taki czas, że zaczęłam uczyć innych agentów, co zrobić, żeby zostać zauważonym. Klient, żeby podjąć decyzję zakupową, musi zobaczyć agenta minimum 7 razy w różnym kontekście.
– Ewelina Kałużna, Września

2021-03-19

Jak skutecznie odróżnić się od konkurencji


#dla agenta, #sprzedaż, #wiedza

Działania większości firm mają podobny charakter. Firmy tworzą ubezpieczenia podobne do tych, co istnieją już na rynku, a agenci wykonują podobne działania. Warto na początek zadać sobie pytanie: Po co w ogóle się wyróżniać? Przede wszystkim efektem tego ma być pozyskanie większej liczby klientów.
– przekonuje Adam Kubicki

2021-03-17

UTO – wiele szkód, ale nadal bez obowiązku ubezpieczenia


#wiedza

Już za niecałe 2 miesiące krajobraz miejski zacznie się zmieniać. Wiosna przyniesie ze sobą nie tylko rozkwitającą zieleń, ale skłoni również do wychodzenia z domu i poruszania się. W ruch pójdą pojazdy UTO. Chociaż ich użytkownicy doczekali się już przepisów w prawie, to nadal nikt nie wymaga od nich ubezpieczenia. Tymczasem szkody wywołane przez użytkowników elektrycznych hulajnóg dla Kowalskiego mogą okazać się kosztowne.
– pisze Karolina Rybkowska

2021-02-19

Dlaczego śmiech jest tak ważny?


#wiedza

Śmiech poprawia krążenie krwi, ćwiczy przeponę, przyśpiesza tętno, usuwa nieświeże powietrze z płuc, dobrze robi na trawienie i osłabia napięcie mięśni. Po solidnej porcji śmiechu ciśnienie krwi obniża się do zdrowego poziomu. Jak obliczyli uczeni zajmujący się badaniem śmiechu, setka spontanicznych wybuchów radości jest równie zbawienna dla układu krążenia, jak dziesięć minut wiosłowania. Naukowcy specjalizujący się w nowej dyscyplinie zwanej psychoneuroimmunologią – badającej wpływ kondycji psychicznej na funkcjonowanie układu odpornościowego – wykazali, że śmiech doskonale wpływa na nasz system immunologiczny.
– przekonuje Adam Kubicki

2021-02-10

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz.2


#dla agenta, #sprzedaż, #wiedza

Przypomnijmy sobie, że celem kampanii informacyjno-sprzedażowych jest wykorzystanie pełnego potencjału zakupowego klienta, zarówno z poziomu potrzeb, których jest świadom, jak i takich, które należy pobudzić. Pierwszym krokiem jest zorganizowanie bazy zgód na przetwarzanie danych osobowych oraz systemu, który daje możliwość filtrowania informacji o klientach. Kolejną fazą przygotowania kampanii jest ocena potencjału.
– wyjaśnia Adam Kubicki

2021-02-02

Koasekuracja jest dobra


#wiedza

Kiedy młodych adeptów ubezpieczeń pytać o koasekurację, zwykle wiedzą niewiele. Bo i skąd? Ale że słówko ubezpieczeniowo ładne, niemal tak ładne jak „reasekuracja”, coś tam zwykle o koasekuracji słyszeli. Najczęściej przeczytali o niej w różnych słowniczkach dostępnych na sieci, a tworzonych przede wszystkim na potrzeby wyszukiwań. Z nich dowiedzą się, że koasekurację dzielimy na wewnętrzną, zewnętrzną a później na cichą i solidarną. Te podziały to jeszcze pokłosie twórczości prof. Eugeniusza Kowalewskiego i jego Umowy ubezpieczenia z samego początku wieku. A może źródło jest jeszcze wcześniejsze? Sięgające prof. Tadeusza Sangowskiego i Vademecum pośrednika ubezpieczeniowego/Vademecum ubezpieczeń gospodarczych z połowy lat 90. wieku ubiegłego?
– #dumnyzubezpieczeń Marcin Z. Broda

2021-02-02

Jak rozwinąć ideę kompleksowej obsługi w multiagencji, cz. 1


#dla agenta, #sprzedaż, #ubezpieczenia, #wiedza

Podstawowym sposobem rozwijania dochodów w sprzedaży ubezpieczeń jest kompleksowość i tworzenie standardów, które powodują, że obsługujemy klienta w szerokim zakresie potrzeb ubezpieczeniowych. Wielu agentów, czytając te słowa, powie, że nie ma takiej potrzeby, ponieważ ten proces dzieje się samoistnie. Chodzi o to, że ich zdaniem zadowolony klient ze wszystkimi rzeczami przychodzi do jednego agenta. Na pewno z częścią klientów tak się dzieje. Jestem jednak przekonany, że spora grupa korzysta z zakupu ubezpieczeń z różnych źródeł.
– zapewnia Adam Kubicki

2021-01-27